top of page

Tæpper i alternerende muslinger mønster

Så har jeg fået afprøvet et nyt mønster på forskellige nåle størrelser, med div. farver syntes de er blevet super søde.

Mønsteret hedder Alternerende muslinger og var et jeg faldt over da jeg ville afprøve noget nyt.

Mønsteret er deleligt med 14 lm plus 4.

Det jeg har gjort anderledes i forhold til det oprindelige mønster er at hækle i bageste maskeled da det giver en anden overgang og struktur i mønsteret.

Til det grønne tæppe har jeg brugt nål 3 og ca. 3 nøgler bomuldsgarn 8/4 fra Garn Royal.

Til tæppet i lilla nuancer er der brugt 4 farver og ca. 2 nøgler bomuld 8/4 til hver farve. Garnet var noget jeg havde til at ligge så der har jeg ikke en forhandler at henvise til.

Jeg har til begge tæpper slået 144 lm op og arbejdet ud fra ovenstående mønster guide.

Det grønne tæppe, på nål 3, er 70*50 cm. og det lilla tæppe, på nål 3.5 er 55*75 cm.

Tror mønsteret ville være godt til mange ting men lige nu var det tæpper det skulle afprøves på men det giver jo anledning til nye spændende ideer ;-)

Ha en fantastisk weekend.

MVH

Til Smårollinger

Karina Brandstrup

Sidste indlæg
Arkiv
Søg tags
Ingen tags endnu.
Følg oss
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page